D100 DEVLET YOLU PROJELERİ

"Devlet yolu projeleri genel metin."

İnşaat

D100 Devlet Yolu Projeleri
Teknik Bilgiler

Gebze-İzmit Otoyolu İyileştirme


Anadolu Otoyolu Gebze–İzmit Kesimi (Km: 45+300 – 82+600) ile Bağlantı Yollarında Üstyapı İyileştirme ve Sanat Yapıları İkmal İşi


Proje ile Gebze-İzmit arası otoyolun bozulmuş olan üstyapısının iyileştirilmesi, asfalt kalınlığının 19 cm'den 25 cm'e çıkartılarak, taşıma kapasitesinin arttırılması ve artan trafik yoğunluğunun karşılanabilmesi için mevcut emniyet şeridinden yararlanarak yolun 2x3 şeritli hale getirilmesi ile acil park ceplerinin yapılması amaçlamıştır. Ayrıca Tüpraş Kavşağı İzmit Batı İl Kavşağı arası 11 km'lik 1x1 yolun 2x3hale getirilerek, artan trafik yoğunluğunun karşılanması planlanmıştır. Toplam yenilenen kısım 103 km'dir.


İşveren: TCK, 1. Bölge Müdürlüğü

Konum: İstanbul, Türkiye

İnşaat Süresi: 1995-2005


Topçular Köprülü Kavşağı


D-100 Topçular Köprülü Kavşağı, Kocaeli ili Gebze ilçesi sınırlarında, D-100 Devlet Yolu üzerinde konumlanmaktadır. Proje; 1.400 metre uzunluğunda ana yol geçişi ve 3.750 metre uzunluğundaki yan yollar ve bağlantı yollarından oluşmaktadır.


Proje kapsamında, 2x3 şeritli trafik akışı sağlayan anayol üzerinde inşa edilen köprülü kavşak;15 açıklıktan, 2x14 adet orta ayaktan, ve 325 metre uzunluğundaki köprü imalatından oluşmaktadır. Ayrıca kavşak yapısı, 2x(1,5+1,0) metre genişliğinde yaya yolları da içermektedir. Toplam platform genişliği 2x16 m = 32 metre olarak tasarlanmıştır. Projenin tamamlanmasıyla birlikte, D-100 Anayolu köprülü kavşak ile üstten geçirilmiş, Darıca-Gebze Yolu ile Kuzey ve Güney yan yolların trafik akışı ise alttaki hemzemin kavşak aracılığıyla sağlanmıştır.


İşveren: Gebze Belediyesi

Konum: Gebze, Kocaeli / Türkiye

İnşaat Süresi: 2014 – 2015


Haydarpaşa-İzmit Otoyolu ve Kavşakları


Proje, Haydarpaşa–İzmit Otoyolu güzergâhında yer alan Bostancı, Maltepe, Dilderesi ve Hereke kavşaklarında, sanat yapılarının ve üstyapının renovasyon (iyileştirme) ve genişletilmesi işlerini kapsamaktadır.


İşveren: TCK1. Bölge Müdürlüğü

Konum: İstanbul, Türkiye

İnşaat Süresi: 1986 – 1992


D-100 İstanbul–Gebze–İzmit Yolu: Çayırova, Hanibal, Gebze Doğu, Dilovası ve Eynerce Kavşakları İnşaatı


D-100 İstanbul–Gebze–İzmit Devlet Yolu üzerinde (Çayırova, Hanibal, Gebze Doğu, Dilovası ve Eynerce kavşakları dahil) toprak işleri, sanat yapıları, köprü işleri, üstyapı ve çeşitli işlerin ikmal inşaatı

İstanbul ile Kocaeli arasındaki D-100 bölünmüş yolunun Gebze–İzmit kesiminde gerçekleştirilen bu proje kapsamında, trafiği aksatan hemzemin katılım ve geçişler kaldırılarak, köprülü kavşaklar ve altyapı iyileştirmeleriyle bölgedeki yoğun trafik önemli ölçüde rahatlatılmıştır. Proje kapsamında toplam 5 ayrı noktada kavşak imalatı gerçekleştirilmiştir. Bu kavşaklarda köprülü geçişlerin yanı sıra “dal-çık” olarak tabir edilen kazıklı alt geçit yapıları da bulunmaktadır. Ayrıca, 38 km uzunluğundaki güzergâhta yer yer mevcut asfalt kaplama kazınarak (frezeleme yöntemiyle) üstyapı iyileştirmeleri yapılmıştır. Son katman olarak yüksek dayanımlı taş mastik asfalt kullanılmıştır. Tüm inşaat çalışmaları, yoğun trafik akışı altında titizlikle yürütülmüştür.


İşveren: TCK 1. Bölge Müdürlüğü

Konum: Gebze, Kocaeli / Türkiye

İnşaat Süresi: 2015 – 2020


Gebze–İzmit Otoyolu: Şirinyalı–Tavşancıl Kavşağı


D-100 Devlet Yolu Şirinyalı–Tavşancıl Kesimi (km: 59+450 – km: 69+300) Üstyapı, Köprü ve Diğer Yapım İşleri.


Bu proje kapsamında, mevcut 10 km uzunluğundaki 2x1 şeritli yol, 2x2 şeritli bölünmüş yola dönüştürülmüştür. Üstyapı imalatlarının yanı sıra, güzergâh üzerinde 5 adet köprülü kavşak inşa edilmiştir.Hereke kesiminde, üst kotta TEM Otoyolu ve alt kotta TCDD Ankara–İstanbul ana demiryolu hattı arasında kalan dar koridor nedeniyle standart duble yol kesiti uygulanamamıştır. Bu sebeple, Türkiye’de ilk kez 7,50 metre genişliğinde konsol yol uygulaması başarıyla gerçekleştirilmiştir.


İşveren: TCK 1. Bölge Müdürlüğü

Konum: İzmit / Türkiye

İnşaat Süresi: 2006 – 2010


Gebze–İzmit TCDD Demiryolu İnşaat Projesi


D-100 Devlet Yolu Gebze–İzmit Kesiminde, TCDD’ye Ait km: 65+830 – 67+244 Arasındaki Hattın Varyanta Alınması İşi.


TCDD hattının yeni güzergâha (varyanta) alınması kapsamında yürütülen proje kapsamında; 250.000 m³ toprak işi ve 35.000 m³ sanat yapısı betonu imalatı tamamlanmıştır. Ayrıca, öngermeli prekast travers montajları gerçekleştirilmiş ve elektromekanik sistem uygulamaları hayata geçirilmiştir.


İşveren: TCK 17. Bölge Müdürlüğü

Konum: İzmit, Türkiye

İnşaat Süresi: 2009 – 2010


Büyükçekmece – Küçükçekmece Viyadükleri


Küçükçekmece I ve Büyükçekmece I Köprülerinin Prekast Kirişli Olarak İnşa Edilmesi ile Küçükçekmece II Köprüsünün Yenilenmesi İşi.


Büyükçekmece ve Küçükçekmece bölgelerindeki trafik yoğunluğunu azaltmak amacıyla gerçekleştirilen bu proje kapsamında, 6 açıklıklı Büyükçekmece Köprüsü inşa edilmiş; 4 açıklıklı Küçükçekmece Köprüsü ise yenilenmiştir.


İşveren: TCK Genel Müdürlüğü – 1. Bölge Müdürlüğü

Konum: İstanbul, Türkiye

İnşaat Süresi: 1993 – 1996


Sakarya Köprülü Kavşağı – Gümüşova Yol Yapım İşi


Sakarya Köprülü Kavşağı – Gümüşova Arası Otoyol ve Bağlantı Yolları Üstyapı İyileştirme İşi.


Bu proje, mevcut 2x3 şeritli otoyol ve bağlantı yolları üzerinde toplam 52 km uzunluğunda üstyapı rehabilitasyonu ve bakım çalışmalarını kapsamaktadır. Çalışmalar kapsamında:


  • Mevcut asfalt kaplamanın frezelenmesi,
  • %10 geri dönüştürülmüş malzeme içeren bitümlü bağlayıcı tabakaların serilmesi,
  • Geogrid ile güçlendirilmiş temel ve alttemel üzerine 4 cm kalınlığında taş mastik asfalt (SMA) aşınma tabakası uygulanması işleri gerçekleştirilmiştir.


İşveren: TCK – 17. Bölge Müdürlüğü

Konum: İzmit, Türkiye

İnşaat Süresi: 2006 – 2010


Samandıra – Kartal Kavşakları Projesi


Otoyol Samandıra Kavşağı ile E-5 Kartal Kavşağı Arası Bağlantı ve Yan Yolların İnşaatı.


Bu proje, İstanbul’un Kartal ilçesinde yer alan Samandıra Yolu ile E-5 karayolu arasında bağlantıyı sağlayan kavşak yapılarının inşasını kapsamaktadır. Proje kapsamında; üstyapı ve altyapı imalatları, büyük ve küçük sanat yapıları, trafik işaretlemeleri, aydınlatma ve elektrifikasyon sistemleri ile peyzaj çalışmaları başarıyla tamamlanmıştır.


İşveren: TCK Genel Müdürlüğü – 1. Bölge Müdürlüğü

Konum: İstanbul / Türkiye

İnşaat Süresi: 1990 – 1996


Pendik-Kurtköy Kavşağı


Pendik-Kurtköy Yolu E-5 Köprülü Kavşak İnşaatı.


Bu proje, D-100 Otoyolu üzerinde yer alan Pendik–Kurtköy Köprülü Kavşağı, köprü ve alt geçidin tüm inşaat işlerini kapsamaktadır. İş kapsamında; altyapı ve üstyapı imalatları, menfezler, yapı elemanları ile birlikte trafik işaretleme ve yönlendirme uygulamaları yer almaktadır.


İşveren: İstanbul Büyükşehir Belediyesi Altyapı Koordinasyon Müdürlüğü

Konum: İstanbul, Türkiye

İnşaat Süresi: 1997-2000


Mahmutbey-Havalimanı Bağlantı Yolu İnşaatı


Avrupa Otoyolu 2. Kesimi Kapsamında, Mahmutbey ile İstanbul Havalimanı Arasında Bağlantı Sağlayan Altyapı, Köprülü Kavşaklar ve Yan Yolların İnşaatı.


İstanbul’da gerçekleştirilen bu proje, bağlantı yolunun tüm altyapı, sanat yapıları, kavşak ve yan yollarının inşaatını kapsamaktadır. Otoyol, 20 km uzunluğunda olup 2x2 şeritli olarak inşa edilmiştir.


İşveren: TCK Genel Müdürlüğü

Konum: İstanbul, Türkiye

İnşaat Süresi: 1983-1987


Gebze-Şile Devlet Yolu


Bu proje, TEM Çayırova Kavşağı ile Şile arasındaki otoyol kesiminde; yol, sanat yapıları, asfalt kaplama ve üstyapı inşaat işlerini kapsamaktadır. Kapsam dahilinde tüm toprak işleri, üstyapı imalatları, büyük ve küçük sanat yapıları, trafik işaretlemeleri ile peyzaj düzenlemeleri yer almaktadır. Yol 2x2 şeritli olarak tasarlanmış olup, toplam uzunluğu 28 kilometredir.


İşveren: TCK 1. Bölge Müdürlüğü

Konum: İzmit, Türkiye

İnşaat Süresi: 1995-2001