GERGİN EĞİK ASKILI
NİSSİBİ KÖPRÜSÜ

Adıyaman Kahta Siverek Diyarbakır Yolundaki Nissibi Köprüsü İnşaatı.


Adıyaman-Kahta-Siverek-Diyarbakır Karayolu, Atatürk Baraj Gölü üzerinde bulunan Nissibi Köprüsü’nün inşaat işidir. Köprünün uzunluğu 610 metre, pilon yüksekliği 101 metre, genişliği 24,5 metre, orta açıklığı 400 metre, kablo adedi 80, enkesit tipi ise ortotropik çeliktir.

Uluslararası Başarı Ödülleri

Türkiye’nin
3. En Büyük Köprüsü

2015 Yılında Türkiye’nin 3. en büyük köprüsü unvanını elde etmiştir.

Sign of the City Awards – Ulaştırma Kategorisi Ödülü

ECCS (Avrupa Yapısal

Çelik Birliği) Ödülü

İnşaat

Gergin Eğik Askılı Nissibi Köprüsü
Teknik Bilgiler

Yapım Yöntemi ve Mühendislik Çözümleri


  • Ağır Kaldırma Sistemi (Heavy-Lifting): Nissibi Köprüsü’nde her biri 250 ton ağırlığında 26 çelik segment bulunmaktadır. Çelik segmentler heavy lifting ekipmanları kullanılarak baraj rezervuarı üzerinden kaldırılmıştır.
  • Segmentler: Çelik segmentler kurulan fabrikada ön imalat olarak üretilerek, özel tırlarla şantiye sahasına taşındı.


Öne Çıkan Veriler ve Kazanımlar


  • Projenin tasarımı, inşası ve denetimi %100 Türk mühendis ve işçileri tarafından gerçekleştirilmiştir.
  • Ölümlü veya uzuv kayıplı herhangi bir iş kazası yaşanmadan başarıyla tamamlanmıştır.
  • 4.078.000 araç geçişi kaydedilmiştir (Ağustos 2022 itibarıyla).
  • Proje sayesinde karbon salımı 11.755 ton azaltılmıştır.
  • Yolculuk süresi 1,5 saat kısalmıştır, bu da ekonomik ve sosyal kazanımlar sağlamıştır.
  • Proje, iş sağlığı ve güvenliği açısından örnek teşkil ederek ülkemizde özel bir yer edinmiştir.
  • Teknik üniversiteler için bir uygulamalı eğitim sahası işlevi görmüştür.
  • Yapı, gelişmiş bir izleme (monitoring) sistemi ile sürekli olarak gözlemlenmektedir.


İşveren: TCK Genel Müdürlüğü

Konum: Adıyaman

İnşaat Süresi: 2012-2015