KÖMÜRHAN KÖPRÜSÜ BAĞLANTI TÜNELİ İLE YOLU YAPIM İŞİ | GÜLSAN HOLDİNG

KÖMÜRHAN KÖPRÜSÜ BAĞLANTI TÜNELİ İLE YOLU YAPIM İŞİ

(Yapım aşamasında)

Malatya- Elazığ Devlet Yolu üzerinde Karakaya Baraj Gölü (Fırat Nehri) geçişini sağlayan “Eğik Askılı Gergili Yeni Kömürhan Köprüsü” ve Tünel imalatından oluşan proje, toplam 5.155 m uzunluğunda 2x2 şeritli yeni bir yol yapımı projesidir. Bu proje ile, bölgedeki mevcut 1x1 şeritli standartları düşük ( kurp yarıçapları küçük, bol virajlı) yol ve Kömürhan Köprüsü muhafaza edilirken, bu yolun hemen yanına toplam boyu 660m olan yeni bir köprü ve yaklaşık 2.4km uzunluğunda bir tünel ile modern bir devlet yolu inşaa edilmiş olacaktır. Proje bünyesindeki Yeni Kömürhan Köprüsü; uluslararası literatürde “Cable Stayed” olarak adladırılan ve Türkçeye “Eğik Askılı Gergili Köprü” olarak çevrilen türde bir köprü olacaktır. Bu tür; İstanbul Boğazı üzerindeki asma köprülerde olduğu gibi büyük açıklıkların geçilmesi için kullanılan modern bir köprü tipidir. Köprünün baraj gölü üzerindeki orta açıklığı 380 m dir. Köprü enkesiti ortotropik çelik olarak inşa edilecektir. Yine Gülsan taahüdünde Adıyaman’da yapılmakta olan Nissibi Köprüsü’nden farklı olarak burada, 165 m yüksekliğinde tek bir pilon inşa edilecek ve tüm üst yapı 42 adet eğik ve gergin kablolar ile bu pilona bağlanacaktır.

Kömürhan Köprüsü, teknik özellikleri bakımından Türkiye İnşaat Sektörü için bünyesinde yenilikler içeren örnek projelerden birisi olup; büyük ölçüde yerli mühendislik hizmeti, yerli teknoloji ve yerli iş gücü kullanılarak yapılmaktadır. Köprünün yanı sıra proje bünyesinde, 2 tüp halinde ve her birisi 2400m uzunluğunda, toplam 4800 m, 2x2 şerit trafik geçişi sağlayan Tünel Yapım işi bulunmaktadır. Ayrıca Proje bünyesinde bunların haricinde; 3 katlı toplam 1200 m2 kapalı alanlı Karakol Binası İnşaatı, önemli miktarda Toprak İşi, Nato Boru Hattı deplasesi, Kavşak İmalatları, Menfez ve Altgeçit imalatları, Elektrik–Aydınlatma işleri, Mekanik Soğuk Karışım ve Sıcak Karışım Asfalt imalatları ve Oto-korkuluk imalatları mevcuttur.





İşveren : KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Konum : Malatya – Elazığ Yolu, Elazığ ve Malatya illeri sınırındaki Fırat Nehri Geçişi Bölgesi
İnşaat Süresi : 40 ay





       

ANA İŞ MİKTARLARI

       
Toprak İşi Beton İşleri Demir İşleri Çelik İmalat
1.750.000 m³ 180.000 m³ 6.000 ton 6,650 ton
       
Gergin Eğik Kablo Art-Germe Çelik İşleri Plentmiks Temel ve Alt-Temel Bitümlü Sıcak Karışım Asfalt
920 ton 210 ton 120.000 ton 73.000 ton
       
© 2016 Gülsan Holding Tüm Hakları Saklıdır.